Top 10 phim mỹ năm 2022

Top 10 phim mỹ năm 2022

Show

Phim hành động chiếu rạp Mỹcó thể nói là những bộ phim bom tấn với chất lượng hàng đầu. Những bộ phim này có vô số những giải thưởng danh giá, từ nội dung, kỹ xảo đến diễn xuất đều sẽ khiến người xem mãn nhãn. Cùng POPS điểm qua top 21+ phim hành động chiếu rạp Mỹ hay nhất dưới đây.

Top 10 phim mỹ năm 2022
Vũ trụ Marvels – nơi bạn có thể thỏa sức thưởng thức những thước phim hành động mãn nhãn nhất

Xem nhanh

  • 1. Terminator 2: Judgment Day – Kẻ Hủy Diệt 2: Ngày Phán Xét (1991)
  • 2. Die Hard – Đương Đầu Với Thử Thách (1988)
  • 3. Inception – Kẻ Đánh Cắp Giấc Mơ (2010)
  • 4. The Matrix – Ma Trận (1999)
  • 5. Lord of the Rings: The Return of the King – Chúa Tể Những Chiếc Nhẫn: Sự Trở Lại Của Nhà Vua (2003)
  • 6. Indiana Jones Raiders of the Lost Ark – Chiếc Rương Thánh Tích (1981)
  • 7. Avengers: End Game – Hồi Kết (2019)
  • 8. Godzilla vs. Kong – Godzilla Đại Chiến Kong (2021)
  • 9. Fast & Furious 9: The Fast Saga – Quá Nhanh Quá Nguy Hiểm 99: Huyền Thoại Tốc Độ (2021)
  • 10. Black Widow – Góa Phụ Đen (2021)
  • 11. The Eternals – Chủng Tộc Bất Tử (2021)
  • 12. Spider – Man: No Way Home – Người Nhện: Không Còn Nhà (2021)
  • 13. Mortal Kombat – Cuộc Chiến Sinh Tử (2021)
  • 14. John Wick – Mạng Đổi Mạng (2014)
  • 15. The Heat – Cuộc Chiến Nảy Lửa (2013)
  • 16.The Expendables – Biệt Đội Đánh Thuê (2010) 
  • 17. American Sniper – Lính Bắn Tỉa Mỹ (2014) 
  • 18. Mission: Impossible – Fallout – Nhiệm Vụ Bất Khả Thi: Sụp Đổ (2018)
  • 19. Batman: Dark Knight – Kỵ Sĩ Bóng Đêm (2008)
  • 20. Bad Boys For Life – Những Gã Hư Trọn Đời (2020)
  • 21. Wonder Woman 1984 – Nữ Thần Chiến Binh 1984 (2020)
  • FAQ: Những câu hỏi liên quan đến phim hành động chiếu rạp Mỹ

1. Terminator 2: Judgment Day – Kẻ Hủy Diệt 2: Ngày Phán Xét (1991)

  • Thể loại: Hành động, Khoa học viễn tưởng
  • Thời lượng: 137 phút
  • Điểm IMDb: 8.6/10
  • Đạo diễn: James Cameron
  • Diễn viên: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Linda Hamilton, Edward Furlong, Robert Patrick…

“Kẻ Hủy Diệt 2: Ngày Phán Xét” là một bộ phim rất thành công với nhiều giải thưởng lớn danh giá, trong đó có 4 giải Oscar. Nội dung bộ phim xoay quanh Sarah, con trai John Connor 10 tuổi và hành trình ngăn chặn Ngày phán xét – ngày mà người máy bắt đầu nổi loạn hủy diệt loài người. Sau hơn 10 năm kể từ khi Sarah tiêu diệt kẻ hủy diệt đầu tiên thì hai kẻ lạ mặt xuất hiện. Một trong số đó giống như tên người máy trước kia, người còn lại vẫn đang là ẩn số…

Top 10 phim mỹ năm 2022
Cậu bé John Connor và “kẻ lạ mặt”

2. Die Hard – Đương Đầu Với Thử Thách (1988)

  • Thể loại: Hành động, Giật gân
  • Thời lượng: 132 phút
  • Điểm IMDb: 8.2/10
  • Đạo diễn: John McTiernan
  • Diễn viên: Bruce Willis, Alan Rickman, Alexander Godunov, Bonnie Kamen

“Đương Đầu Với Thử Thách” là một trong những bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ hay nhất, bộ phim xếp thứ 20 trong danh sách 100 bộ phim điện ảnh vĩ đại nhất mọi thời đại của Empire 2017. Nội dung bộ phim xoay quanh nhân vật John McClane đến Los Angeles để làm hòa với người vợ đã ly thân của mình. Tại nơi người vợ làm việc là tập đoàn Nakatomi thì ông tình cờ đụng độ với một nhóm khủng bố vũ trang hạng nặng người Đức. May mắn kịp thời trốn thoát, McClane sẽ làm gì tiếp theo để báo cho cảnh sát biết những chuyện đang diễn ra…

Top 10 phim mỹ năm 2022
Một phân cảnh trong phim “Đương Đầu Với Thử Thách”

3. Inception – Kẻ Đánh Cắp Giấc Mơ (2010)

  • Thể loại: Hành động, Khoa học viễn tưởng
  • Thời lượng: 148 phút
  • Điểm IMDb: 8.8/10
  • Đạo diễn: Christopher Nolan 
  • Diễn viên: Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe, Joseph Gordon-Levitt, Elliot Page, Marion Cotillard, Tom Hardy, Cillian Murphy, Tom Berenger, Michael Caine….

Một bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ hay khác là “Kẻ Đánh Cắp Giấc Mơ” ra mắt vào năm 2010. Nội dung bộ phim kể về Dom Bobb – một kẻ chuyên sử dụng công nghệ cho phép xâm nhập vào tiềm thức nhằm đánh cắp thông tin. Lần này Cobb được Saito yêu cầu thực hiện nhiệm vụ “ý tưởng khởi nguồn”, gieo ý tưởng giải tán công ty vào tiềm thức của Robert Fischer – con trai của người đứng đầu tập đoàn đối thủ của ông. Đổi lại Saito sẽ xóa bỏ toàn bộ tội danh giết người của Cobb.  

Top 10 phim mỹ năm 2022
“Kẻ Đánh Cắp Giấc Mơ” – bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ hay ra mắt vào năm 2010

4. The Matrix – Ma Trận (1999)

  • Thể loại: Hành động, Khoa học viễn tưởng
  • Thời lượng: 136 phút
  • Điểm IMDb: 8.7/10
  • Đạo diễn: Wachowski
  • Diễn viên: Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving, Joe Pantoliano

Nội dung bộ phim xoay quanh một hacker tên Neo thường xuyên đột nhập vào các hệ thống an ninh mạng và tình cờ gặp gỡ một nhóm hacker bí ẩn. Neo thường xuyên nghe nói về từ “ma trận” và rất tò mò về nó. Trinity và Morpheus hứa rằng sẽ giải thích cho anh biết ý nghĩa của từ này nếu anh đồng ý tham gia vào một nhiệm vụ bí mật của họ. Đồng thời ngay lúc này một nhóm người bí ẩn lại bắt giữ Neo và muốn anh giúp đỡ để bắt Morpheus. Neo sẽ quyết định như thế nào, cùng xem “Ma Trận” để biết được câu trả lời.

Top 10 phim mỹ năm 2022
Hacker Neo thường xuyên nghe về “ma trận” và quyết định tìm hiểu về nó

5. Lord of the Rings: The Return of the King – Chúa Tể Những Chiếc Nhẫn: Sự Trở Lại Của Nhà Vua (2003)

  • Thể loại: Hành động, Phiêu lưu, Kỳ ảo
  • Thời lượng: 200 phút
  • Điểm IMDb: 9.0/10
  • Đạo diễn: Peter Jackson
  • Diễn viên: Elijah Wood, Ian McKellen, Sean Astin, Andy Serkis, Viggo Mortensen, Dominic Monaghan, Liv Tyler…

“Chúa Tể Những Chiếc Nhẫn: Sự Trở Lại Của Nhà Vua” có thể xem là một trong những bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ thành công nhất mọi thời đại khi giành chiến thắng cả 11 đề cử cho giải Oscar. Nội dung phim kể về chúa tể Sauron khi ông bắt đầu những bước cuối cùng trong công cuộc xâm lược Trung địa. Phù thủy Gandalf và vua Theoden đã tập hợp quân đội nhằm bảo vệ thủ đô của Gondor. Aragon tập hợp lực lượng và triệu hồi cả Đội quân người chết nhằm đánh bại đội quân của Sauron. Tuy nhiên, sau đó họ nhận ra tất cả vẫn chưa đủ để giành chiến thắng. Cuối cùng mọi hy vọng còn lại đổ dồn vào Hobbit, Frodo và Sam…

Top 10 phim mỹ năm 2022
“Chúa Tể Những Chiếc Nhẫn: Sự Trở Lại Của Nhà Vua” là một trong những bộ phim hành động thành công nhất mọi thời đại

6. Indiana Jones Raiders of the Lost Ark – Chiếc Rương Thánh Tích (1981)

  • Thể loại: Hành động, Phiêu lưu
  • Thời lượng: 115 phút
  • Điểm IMDb: 8.4/10
  • Đạo diễn: Steven Spielberg
  • Diễn viên: Harrison Ford, Karen Allen, Paul Freeman, Ronald Lacey, John Rhys-Davies, Denholm Elliott

“Chiếc Rương Thánh Tích” là một bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ được thực hiện bởi bàn tay tài hoa của đạo diễn hàng đầu Hollywood – Steven Spielberg. Đồng thời, đến nay đây vẫn là bộ phim có doanh thu cao nhất mọi thời đại (tính theo lạm phát). Nội dung bộ phim xoay quanh nhà khảo cổ học người Mỹ – Indiana Jones. Ông đã từng dũng cảm dấn thân vào một ngôi đền cổ ở Peru để tìm một pho tượng bằng vàng. Không lâu sau, ông được hai đặc vụ của Cơ quan Tình báo ủy thác đi tìm chiếc rương thánh mà Phát xít Đức đang tìm kiếm. Tiếp sau đây, những tình huống hồi hộp gây cấn bắt đầu.

Top 10 phim mỹ năm 2022
“Chiếc Rương Thánh Tích” là bộ phim có doanh thu cao nhất mọi thời đại tính theo lạm phát

7. Avengers: End Game – Hồi Kết (2019)

  • Thể loại: Hành động, Siêu anh hùng
  • Thời lượng: 181 phút
  • Điểm IMDb: 8.4/10
  • Đạo diễn: Anthony Russo, Joe Russo
  • Diễn viên: Robert Downey Jr, Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Don Cheadle, Paul Rudd, Brie Larson…

“Avengers: End Game – Hồi Kết” là phần tiếp theo của “Avengers: Cuộc Chiến Vô Cực”. Sau sự kiện búng tay của Thanos, một nửa dân số bị xóa sổ. Bộ sáu Avengers mất bạn bè, người thân và đánh mất cả chính mình, bọn họ tứ tán khắp nơi. Iron Man bị kẹt ngoài không gian, Hawkeye mất tích, Thor, Captain America, Hulk và Black Widow đều vô cùng đau khổ khi mất đi người thân. Họ sẽ phải làm gì để vực dậy tinh thần và thực hiện ý định đảo ngược sự kiện Búng tay nhằm cứu mọi người. Xem để biết cái kết của các Avengers nhé.

Top 10 phim mỹ năm 2022
“Avengers: End Game – Hồi Kết” là phần tiếp theo của “Avengers: Cuộc Chiến Vô Cực”

8. Godzilla vs. Kong – Godzilla Đại Chiến Kong (2021)

  • Thể loại: Hành động, Viễn tưởng
  • Thời lượng: 113 phút
  • Điểm IMDb: 6.3/10
  • Đạo diễn: Adam Wingard
  • Diễn viên: Alexander Skarsgård, Millie Bobby Brown, Rebecca Hall, Brian Tyree Henry, Julian Dennison, Demián Bichir…

“Godzilla đại chiến Kong” – bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ hay có sự xuất hiện của hai quái vật khổng lồ là Kong và Godzilla. Đây là câu chuyện diễn ra sau các sự kiện ở “Godzilla: King of the Monsters”. Trong thời đại mà các Titans đòi lại quyền làm chủ hành tinh, cuộc đấu tranh sinh tồn giữa loài người với chúng đã dẫn đến một cuộc chiến không thể tránh khỏi giữa Godzilla và Kong. Trong khi Monarch cố gắng làm sáng tỏ nguồn gốc của Titans, thì một âm mưu đen tối với mục đích là tiêu diệt tất cả các Titan và toàn bộ các sinh vật trên Trái Đất vẫn còn ẩn nấp đâu đó. 

Top 10 phim mỹ năm 2022
Cuộc chiến ác liệt giữa Godzilla và Kong

9. Fast & Furious 9: The Fast Saga – Quá Nhanh Quá Nguy Hiểm 99: Huyền Thoại Tốc Độ (2021)

  • Thể loại: Hành động, Viễn tưởng
  • Thời lượng: 145 phút
  • Điểm IMDb: 5.2/10
  • Đạo diễn: Justin Lin
  • Diễn viên: Vin Diesel, John Cena, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Chris “Ludacris” Bridges, Jordana Brewster, Nathalie Emmanuel, Sung Kang, Helen Mirren, Charlize Theron…

“Huyền Thoại Tốc Độ” là phần mới nhất của series nổi tiếng “Quá Nhanh Quá Nguy Hiểm” chính thức công chiếu vào năm 2021. Điểm mới mẻ của phần này là sự xuất hiện của Jakob – em trai của Dom và cũng là đối thủ nặng ký của ông. Cảnh tượng xe của anh em Dom va chạm ở tốc độ cao là một minh chứng cho thấy sự đối đầu hết sức căng thẳng giữa hai người cùng huyết thống. 

Top 10 phim mỹ năm 2022
“Huyền Thoại Tốc Độ” là phần mới nhất của series nổi tiếng “Quá Nhanh Quá Nguy Hiểm” 

10. Black Widow – Góa Phụ Đen (2021)

  • Thể loại: Hành động, Viễn tưởng
  • Thời lượng: 133 phút
  • Điểm IMDb: 6.7/10
  • Đạo diễn: Cate Shortland
  • Diễn viên: Scarlett Johansson, Florence Pugh, David Harbour, O.T. Fagbenle, William Hurt, Rachel Weisz, Ray Winstone…

“Góa Phụ Đen” là một bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ thuộc vũ trụ điện ảnh Marvel. Bộ phim lấy bối cảnh ngay sau phim “Captain America: Nội Chiến Siêu Anh Hùng” khi Natasha Romanoff bắt đầu tìm hiểu sự thật về bản thân. Nội dung phim xoay quanh quá khứ đau thương của Black Widow trước khi tham gia khóa huấn luyện đặc biệt của Red Room và trở thành những chiến binh dũng mãnh. Vào lúc hai chị em Black Widow cố gắng thay đổi cuộc đời thì tên lính đánh thuê Task Master được thuê truy sát họ.

Top 10 phim mỹ năm 2022
“Góa Phụ Đen” là một bộ phim hành động Mỹ thuộc vũ trụ điện ảnh Marvel 

11. The Eternals – Chủng Tộc Bất Tử (2021)

  • Thể loại: Hành động, Viễn tưởng
  • Thời lượng: 156 phút
  • Điểm IMDb: 6.4/10
  • Đạo diễn: Triệu Đình
  • Diễn viên: Gemma Chan, Kumail Nanjiani, Lia McHugh, Brian Tyree Henry, Lauren Ridloff, Ma Dong-seok, Barry Keoghan, Angelina Jolie…

Nội dung phim xoay quanh một chủng tộc bất tử do các Celestial tạo ra nhằm bảo vệ loài người khỏi chủng loài xấu xa Deviants. Lần này các Eternals quyền năng tập hợp lại, quyết tâm ngăn chặn nguy cơ diệt vong của Trái Đất.

Top 10 phim mỹ năm 2022
The Eternals – Chủng Tộc Bất Tử (2021)

12. Spider – Man: No Way Home – Người Nhện: Không Còn Nhà (2021)

  • Thể loại: Hành động, Viễn tưởng
  • Thời lượng: 148 phút
  • Điểm IMDb: 8.4/10
  • Đạo diễn: Jon Watts
  • Diễn viên: Tom Holland, Zendaya, Benedict Cumberbatch, Jacob Batalon, Jon Favreau, Jamie Foxx, Willem Dafoe, Alfred Molina, Benedict Wong, Tony Revolori, Marisa Tomei, Andrew Garfield, Tobey Maguire.

Ở lần quay trở lại này, “Người Nhện: Không Còn Nhà” – bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ thuộc vũ trụ điện ảnh Marvels được đánh giá cao từ cả giới phê bình và người hâm mộ. Bộ phim bắt đầu sau khi Quentin Beck-Mysterio đăng tải một đoạn video nói về người nhện và làm lộ danh tính thật của người nhện là Peter Parker. Điều này đã làm cả Peter Parker và những người xung quanh cậu gặp rắc rối. Dì của cậu, MJ và Ned Leeds bị thẩm vấn, tuy không bị buộc tội nhưng cả ba lại bị MIT từ chối vì mối quan hệ này. Liệu Peter Parker sẽ làm gì để giải quyết ổn thỏa mọi thứ…

Top 10 phim mỹ năm 2022
Bộ ba người nhện quy tụ trong “Người Nhện: Không Còn Nhà”

13. Mortal Kombat – Cuộc Chiến Sinh Tử (2021)

  • Thể loại: Hành động, Viễn tưởng
  • Thời lượng: 110 phút
  • Điểm IMDb: 6.1/10
  • Đạo diễn: Simon McQuoid
  • Diễn viên: Lewis Tan, Jessica McNamee, Josh Lawson, Tadanobu Asano, Mehcad Brooks, Ludi Lin, Chin Han, Joe Taslim và Hiroyuki Sanada…

“Cuộc Chiến Sinh Tử” là một bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ hay được ra mắt vào đầu năm 2021 dựa trên series trò chơi cùng tên. Nội dung bộ phim xoay quanh một võ sĩ trẻ tài năng, quán quân MMA là Cole Young. Ông vì vô tình sở hữu vết bớt rồng đầy bí ẩn mà bị truy đuổi bởi Sub-Zero – một Ninja sử dụng sức mạnh băng giá. Thông qua cuộc gặp gỡ với Sonya Blade, ông dần hiểu hơn về vết bớt bí ẩn của mình. Và giờ đây Cole Young đứng trước trận chiến nghìn năm khốc liệt, liệu ông sẽ làm gì để lật ngược tình thế…

Top 10 phim mỹ năm 2022
Mortal Kombat – Cuộc Chiến Sinh Tử (2021)

14. John Wick – Mạng Đổi Mạng (2014)

  • Thể loại: Hành động
  • Thời lượng: 101 phút
  • Điểm IMDb: 7.4/10
  • Đạo diễn: Chad Stahelski
  • Diễn viên: Keanu Reeves, Michael Nyqvist, Alfie Allen, Adrianne Palicki, Bridget Moynahan, Ian McShane, Willem Dafoe, John Leguizamo, Dean Winters…

“John Wick” có thể xem là một trong những series phim hành động chiếu rạp Mỹ hay nhất. Nội dung phần 1 – “Mạng Đổi Mạng” xoay quanh John Wick – một sát thủ khét tiếng, kẻ được đồn đại rằng “Hắn không phải là ác quỷ, hắn là người được cử đi giết ác quỷ”. Sau khi gặp và yêu Helen, ông quyết định “rửa tay gác kiếm”, sống một cuộc sống bình yên. Tuy nhiên, không lâu sau vợ ông bệnh qua đời chỉ để lại cho ông một chú chó con. Mọi bi kịch ập đến khi Losef đột nhập vào nhà John đánh lén, cướp xe và giết chú chó ngay trước mắt ông. Công cuộc trả thù kịch tính bắt đầu.

Top 10 phim mỹ năm 2022
John Wick – một sát thủ khét tiến

15. The Heat – Cuộc Chiến Nảy Lửa (2013)

  • Thể loại: Hành động, Hài hước 
  • Thời lượng: 117 phút
  • Điểm IMDb: 6.6/10
  • Đạo diễn: Paul Feig
  • Diễn viên: Sandra Bullock, Melissa McCarthy, Demián Bichir, Marlon Wayans, Michael Rapaport…

“Cuộc Chiến Nảy Lửa” là bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ vô cùng hài hước. Bộ phim xoay quanh nữ đặc vụ FBI Sarah Ashburn và cảnh sát Shannon Mullis. Hai người một thì thông minh nhưng quá kiêu ngạo, một thì nóng nảy, bốc đồng. Do vậy, ban đầu họ không ưa gì nhau cho đến khi có cơ hội phối hợp điều ra về tên trùm ma túy. Tuy đã hợp tác được với nhau nhưng do tính cách hoàn toàn trái ngược nên giữa họ đã xảy ra nhiều tình huống hài hước, bất ngờ.

Top 10 phim mỹ năm 2022
The Heat – Cuộc Chiến Nảy Lửa (2013)

16.The Expendables – Biệt Đội Đánh Thuê (2010) 

  • Thể loại: Hành động
  • Thời lượng: 83 phút
  • Điểm IMDb: 6.6/10
  • Đạo diễn: Sylvester Stallone
  • Diễn viên: Sandra Bullock, Melissa McCarthy, Demián Bichir, Marlon Wayans, Michael Rapaport…

Expendables là một nhóm lính đánh thuê chuyên nghiệp, mỗi thành viên của họ đều có những tài năng riêng. Mở đầu phim là bối cảnh nhóm Expendables thành công giải cứu con tin trên con tàu hải tặc Somalia. Nhiệm vụ tiếp theo của họ là trừ khử Tướng quân Garza. Những cảnh hành động hấp dẫn, kịch tính bắt đầu từ đây.

Top 10 phim mỹ năm 2022
Expendables là một nhóm lính đánh thuê chuyên nghiệp

17. American Sniper – Lính Bắn Tỉa Mỹ (2014) 

  • Thể loại: Hành động, Chiến tranh
  • Thời lượng: 132 phút
  • Điểm IMDb: 7.3/10
  • Đạo diễn: Clint Eastwood
  • Diễn viên: Cooper, Sienna Miller, Luke Grimes, Jake McDorman, Cory Hardrict, Kevin Lacz, Keir O’Donnell…

“Lính Bắn Tỉa Mỹ” là một bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ xuất sắc về đề tài chiến tranh. Nội dung bộ phim xoay quanh Kyle – người được mệnh danh là “huyền thoại” vì những thành tích lẫy lừng của mình trong 4 lần tham chiến tại chiến trường Iraq. Tuy nhiên, việc đã hạ sát 255 người khiến Kyle bị ám ảnh tâm lý. Khi trở về với gia đình mình anh đã gặp khó khăn để hòa nhập với cuộc sống bình thường. Liệu quãng đời còn lại của Kyle sẽ ra sao, cùng đón xem nhé.

Top 10 phim mỹ năm 2022
Kyle – người được mệnh danh là “huyền thoại” khi tham chiến tại Iraq

18. Mission: Impossible – Fallout – Nhiệm Vụ Bất Khả Thi: Sụp Đổ (2018)

  • Thể loại: Hành động, Chiến tranh
  • Thời lượng: 148 phút
  • Điểm IMDb: 7.7/10
  • Đạo diễn: Christopher McQuarrie
  • Diễn viên: Tom Cruise, Ving Rhames, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Sean Harris, Michelle Monaghan, Alec Baldwin

“Nhiệm Vụ Bất Khả Thi: Sụp Đổ” là một siêu phẩm của Tom Cruise ra mắt vào mùa hè năm 2018. Nội dung phim xoay quanh Ethan Hunt và các đồng đội trong IMF đi lấy ba lõi hạt nhân plutonium lại Berlin. Bên cạnh đó, Ethan và Walker còn được cử đến Paris để xâm nhập vào một bữa tiệc – nơi được dự đoán sẽ diễn ra vụ mua bán plutonium giữa Lark và Góa phụ trắng.

Top 10 phim mỹ năm 2022
“Nhiệm Vụ Bất Khả Thi: Sụp Đổ” – một siêu phẩm của Tom Cruise

19. Batman: Dark Knight – Kỵ Sĩ Bóng Đêm (2008)

  • Thể loại: Hành động, Siêu anh hùng
  • Thời lượng: 152 phút
  • Điểm IMDb: 9.0/10
  • Đạo diễn: Christopher Nolan
  • Diễn viên: Christian Bale, Michael Caine, Heath Ledger, Gary Oldman, Aaron Eckhart, Maggie Gyllenhaal, Morgan Freeman

“Kỵ Sĩ Bóng Đêm” là một trong những bộ phim siêu anh hùng thành công nhất trong lịch sử. Nội dung bộ phim xoay quanh Bruce Wayne (Batman), James Gordon và công tố viên Harvey Dent thành lập một liên minh chống tội phạm trong thành phố. Trong khi đó thì Joker – một kẻ vô chính phủ đang âm mưu phá hoại sự ảnh hưởng của Batman và khiến thành phố hỗn loạn.

Top 10 phim mỹ năm 2022
Bruce Wayne (Batman)

20. Bad Boys For Life – Những Gã Hư Trọn Đời (2020)

  • Thể loại: Hành động
  • Thời lượng: 124 phút
  • Điểm IMDb: 6.5/10
  • Đạo diễn: Adil & Bilall
  • Diễn viên: Will Smith, Martin Lawrence, Paola Núñez, Vanessa Hudgens, Alexander Ludwig, Charles Melton, Kate del Castillo, Nicky Jam, Thomas Brag, Joe Pantoliano

Nội dung phim xoay quanh câu chuyện Armando nghe theo lời của mẹ – bà Aretas lên kế hoạch trả thù cho cha là tên tội phạm Benito. Mục tiêu cuối cùng trong kế hoạch này không ai khác chính là Mike. Tuy nhiên, trong quá trình trả thù này, những bí mật về thân thế của Armando và câu “Hasta el fuego” dần lộ diện. Armando thất vọng nhận ra rằng nhiệm vụ mà anh dành cả đời để thực hiện thì ra lại là một sự giả dối…

Top 10 phim mỹ năm 2022
Bad Boys For Life – Những Gã Hư Trọn Đời (2020)

21. Wonder Woman 1984 – Nữ Thần Chiến Binh 1984 (2020)

  • Thể loại: Hành động, Siêu anh hùng 
  • Thời lượng: 151 phút
  • Điểm IMDb: 5.4/10
  • Đạo diễn: Adil & Bilall
  • Diễn viên: Will Smith, Martin Lawrence, Paola Núñez, Vanessa Hudgens, Alexander Ludwig, Charles Melton, Kate del Castillo, Nicky Jam, Thomas Brag, Joe Pantoliano

“Nữ Thần Chiến Binh 1984” quay lại sau nhiều năm công chiếu phần phim trước đó. Lúc này Diana đã trở thành nhà phân tích nhân loại học ở Smithsonian và thường xuyên truy bắt tội phạm dưới tên Wonder Woman. Trong một lần nhận dạng cổ vật từ một vụ cướp cô đã tìm thấy viên đá “Dreamstone”. Tên Maxwell Lord vì muốn cứu công ty của mình nên đã lén trộm viên đá đi. Giờ đây, gã thật sự đã làm náo loạn thế giới khi lợi dụng quyền năng ban tặng điều ước của viên đá. Diana phải làm gì để dẹp yên mọi thứ khi mà chính cô cũng đã sử dụng quyền năng của viên đá để người yêu mình sống lại.

Top 10 phim mỹ năm 2022
Vẻ đẹp quyến rũ, mạnh mẽ của Wonder Woman

FAQ: Những câu hỏi liên quan đến phim hành động chiếu rạp Mỹ

Phim hành động chiếu rạp Mỹ hấp dẫn

“Terminator 2: Judgment Day – Kẻ Hủy Diệt 2: Ngày Phán Xét (1991)”, “Die Hard – Đương Đầu Với Thử Thách (1988)”, “Inception – Kẻ Đánh Cắp Giấc Mơ (2010)”, “The Matrix – Ma Trận (1999)”, “Lord of the Rings: The Return of the King – Chúa Tể Những Chiếc Nhẫn: Sự Trở Lại Của Nhà Vua (2003)”, “Indiana Jones Raiders of the Lost Ark – Chiếc Rương Thánh Tích (1981)”,… xem thêm các bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ tại POPS nhé!

Phim hành động chiếu rạp Mỹ mới nhất

“Godzilla v Kong – Godzilla Đại Chiến Kong (2021)”, “Fast & Furious 9: The Fast Saga – Quá Nhanh Quá Nguy Hiểm 99: Huyền Thoại Tốc Độ (2021)”, “Black Widow – Góa Phụ Đen (2021)”, “The Eternals – Chủng Tộc Bất Tử (2021)”, “Spider – Man: No Way Home – Người Nhện: Không Còn Nhà (2021)”,… xem thêm các bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ tại POPS nhé!

Trên đây là top 21+ những bộ phim hành động chiếu rạp Mỹ hay nhất mà bạn không nên bỏ lỡ. Cùng xem thêm nhiều bộ phim mới và hấp dẫn nhất tại POPS – ứng dụng giải trí hàng đầu Việt Nam ngay tại đây. 

Movie theaters are officially back. As the cinematic offerings slowly return to the big screen compared to the streaming services and various digital rental retailers, we’re here to sort out what’s actually the best bang for your buck at the box office.

A new year and a new COVID variant are in full swing, so now might be a good time to exercise restraint even if there are bigger budget offerings hitting the big screen.

Of course, use your judgment when choosing whether to go back to the movies or not, but there’s an ever-growing percentage of vaccinated moviegoers who are champing at the bit to get back in front of the big screen. And I’m very happy to say that we’re back, here to help.

That said, things in theatrical distribution are a little strange right now, so apart from some big recent blockbusters, there’s a mix of Oscar-winners, lingering releases, indies and classics booked—depending, of course, on the theater. But thankfully, there’s been enough good movies actually released recently this year that you should have no problem finding something great to watch.


10. Black Panther: Wakanda Forever

Release Date: November 11, 2022
Director: Ryan Coogler
Stars: Letitia Wright, Lupita Nyong’o, Danai Gurira, Winston Duke, Florence Kasumba, Dominique Thorne, Michaela Coel, Tenoch Huerta, Martin Freeman, Angela Bassett
Rating: PG-13
Runtime: 161 minutes

Black Panther: Wakanda Forever boasts the same director in Ryan Coogler (and the same writing team of Coogler and Joe Robert Cole), who have again created a story whose conflicts and character arcs go deeper than the average MCU fare. Of equal importance, Wakanda Forever again features the Oscar-winning talents of Hannah Beachler (production design) and Ruth E. Carter (costume design). Wakanda remains a vividly realized Afrofuturist cityscape (even in mourning), and the MCU’s newest kingdom, Talokan, though markedly less flashy than James Wan’s Atlantis in Aquaman, feels as real and wondrous as a fictitious Aztec/Mayan underwater realm should. The cast is mostly the same, with Michael B. Jordan’s scene-stealing antagonist Erik Killmonger replaced by Tenoch Huerta’s similarly compelling and cleverly reimagined anti-hero Namor (who is much more integral to Marvel Comics—and likely the MCU—than Killmonger). But how keen the loss contained in that word—“mostly.” Chadwick Boseman’s portrayal of T’Challa was a magical piece of casting alchemy on par with Chris Evans’ Steve Rogers. Coogler confronts the loss directly in Wakanda Forever in a beautiful opening tribute to both actor and character. T’Challa’s funeral is a reminder of just how strong the cast is overall, providing Angela Bassett, Letitia Wright and Danai Gurira some grief-themed scene-chewing of their own. Where Thor: Love and Thunder felt like a lighter, sloppier version of its predecessor, Wakanda Forever feels like a well-considered, necessary next step for a franchise rocked by loss. It’s a tad overstuffed—an entire sub-plot involving Everett Ross (Martin Freeman) feels more like Feige fiat to ensure certain characters and developments are sufficiently presaged—but that only serves as a reminder of the fine line between “laying groundwork” and overpacking. Despite the daunting challenge faced by Coogler and his team, Black Panther: Wakanda Forever feels like the surest step taken in the MCU since Thanos was reduced to ash. It’s both an impressive achievement and a promising development, especially when considers the strong comic book connections between Namor, mutants (he is one), and a certain fantastic foursome on the MCU horizon.—Michael Burgin


9.

Release Date: November 18, 2022
Director: Mark Mylod
Stars: Anya Taylor-Joy, Nicholas Hoult, Ralph Fiennes, Hong Chau, Janet McTeer, Judith Light, John Leguizamo
Rating: R
Runtime: 107 minutes

Early in The Menu, director Mark Mylod’s beautiful, intricate dark comedy set amid the trappings of exclusive restaurant culture, a character explains that, for him, art doesn’t matter. Films aren’t important. Neither are books, paintings or music. Food, he tells us, is the purest and best art form, because a great chef’s medium is “the raw materials of life and death.” Like just about every piece of dialogue in the film, written with fiendish joy by Seth Reiss and Will Tracy, it’s both funny in the moment and unexpectedly profound in the larger context of The Menu’s dark game. Yes, the enigmatic master chef at the heart of film is playing with the raw materials of life and death on his plates—seafood, fungi, roast chicken, flash-frozen microgreens and plenty of artful foam—but the menu he’s developed, and the film that depicts it, is also dealing with the raw materials of human human life and death. The list of ingredients is long, the techniques complex, but everything is whipped like egg whites into something so light and airy you barely notice the bitterness until it smacks you in the teeth. The restaurant at the heart of this heady recipe is Hawthorne, a fabulously expensive establishment run by the demanding, precise Chef Slowik (Ralph Fiennes, sharp as carbon steel) from a private island where all the ingredients are local and a seat at the table will set you back more than a grand. Hawthorne serves just 12 diners per service, and on the night we journey to the island, they include everyone from a couple of regulars (Judith Light, Reed Birney) to a renowned and famously hard-to-please food critic (Janet McTeer) to a fading movie star trying to build a second career as a travel show host (John Leguizamo). The film is interested in each of these personalities to varying degrees, but turns particularly sharp focus on Margo (Anya Taylor-Joy) and Tyler (Nicholas Hoult), a mismatched couple with very different views of what they’re about to experience. Yes, all the ingredients are treated with care, and the film’s early developments are placed with the precision of a single sprig of chives tweezed onto a plating, but the film’s dark secret is that it’s not here to be subtle. Its true strength is not in tweezers, or carefully engineered molecular gastronomy, but in the furious swipes of a cleaver coming at your head. The complexity, both tonally and visually, is there to tease out the film’s black genre heart, and it’s that heart that makes The Menu a delicious and deeply filling experience that will make you beg for a second helping.—Matthew Jackson


8. Decision to Leave

Release Date: October 14, 2022
Director: Park Chan-wook
Stars: Tang Wei, Park Hae-il
Rating: R
Runtime: 138 minutes

A detective finds himself falling for his murder suspect, who is fingered for killing her husband. If that sounds like a plot ripped straight from an Alfred Hitchcock film, that’s because it’s textbook Park Chan-wook. The Korean director has been taking inspiration from Hitchcock for much of his career, one defined by twisty mysteries and perverse thrillers that the Master of Suspense likely could never have fathomed. Park’s latest is perhaps the director’s most Hitchcockian in the most crucial aspects, though also more subdued compared to his track record. Hae-jun (Park Hae-il) is an overworked detective who is—in true clichéd, noir form—married to his job more than to his actual wife. The latter lives in quiet, foggy Iso while the “youngest detective in the country’s history” works weeks in Busan, where the crime and murder that sustains him runs rampant. The couple tends to talk about how to keep their marriage lively instead of actually acting upon it. Hae-jun’s wife (Lee Jung-hyun) relays helpful facts about the health benefits of having regular sex, suggesting that they commit to “doing it” once a week. Still, Hae-jun spends more time on stake-outs than in his own bed due to insomnia, which plagues him as a symptom of his pile of unresolved cases. Concurrently with another active case, Hae-jun finds himself adding another crime to his growing folder: A mountain-climber who fell tragically to his demise. Though by all appearances an accident (despite the late climber’s proficiency), the mountaineer’s much younger Chinese wife, Seo-rae (Tang Wei), quickly elicits suspicion from Hae-jun and his hot-head partner Soo-wan (Go Kyung-Pyo). Park introduces the film’s femme fatale in the most unassuming way: Camera on Hae-jun, with her measured voice off-screen as she enters the morgue to identify her deceased husband. Hyper-stylized, surprisingly funny and a little convoluted, at its heart, Decision to Leave is a tragic story about love, trust and, of course, murder. Arguably, Decision to Leave is more of a romance than anything else; the crime/mystery aspect of the narrative is the least interesting part, though one could assume that’s entirely intentional. While not negligible, the crime is more of a conduit through which the real meat of the story, the relationship between Hae-jun and Seo-rae, is catalyzed and slowly evolves. Their romance is dependent upon requited longing and looming, unresolved threat—the kind of threat that fuels Hae-jun’s sleepless life, the kind that he can’t live without. From the string-centric score to the noir archetypes, to the themes of romance, betrayal, obsession and voyeurism, Decision to Leave is Park’s most clear evocation of Hitchcock to date. Because of this, it becomes somewhat evident where the story will go, even when things take a turn. But the familiarity of the crime narrative reads as intentionally superficial, a vehicle for a more unconventional exploration of the standard detective/femme fatale romance which has laid the foundation for Park’s own sumptuous spin. While not Park’s best work, nor a masterpiece, Decision to Leave is an extravagant and hopelessly romantic thriller that weaves past and present into something entirely its own.—Brianna Zigler


7. Return to Seoul

Release Date: December 2, 2022
Director: Davy Chou
Stars: Park Ji-min, Oh Kwang-rok, Guka Han, Kim Sun-young, Yoann Zimmer, Louis Do De Lencquesaing, Hur Ouk-sook, Emeline Briffaud, Lim Cheol-hyun, Son Seung-beom, Kim Dong-seok
Rating: R
Runtime: 118 minutes

We first meet Freddie (Ji-Min Park) at age 25, when she impulsively travels to Seoul after a flight to Japan is canceled. We’re not given this context until well into the movie, instead thrown into Freddie’s life as she checks into a hostel and almost immediately starts accumulating Korean drinking buddies. Like the character, we have little choice over how we’re brought into this world or how we grow into it. Though Freddie may work furiously to hide it, she’s just as confused as we are. Uncertain if she belongs in this culture of her birth, or if she even wants to. Some of Freddie’s new friends speak fluent French, but most do not, which has the dialogue switching between Korean, French and English as the characters work to understand one another. It’s a depiction and theme that will continue throughout the film: The arduous work of human connection, especially across language barriers and cultures, and through the unique perspective of a transnational adoptee. While director Davy Chou may not exactly embody his subject matter, he is not unfamiliar with the experience of returning to a place you have never been (or have no memory of), looking for a kind of connection. The child of Cambodian parents who fled their home to escape the Khmer Rouge, Chou grew up in France, first visiting Cambodia at the age of 25. He uses Return to Seoul to, among other things, explore that first/second-generation immigrant experience of being complexly, confusingly torn between two cultures. However adept the filmmaking, such a piece would fall apart without the right central actor. Park is a revelation in what is, unbelievably, a debut performance. Regardless of when or where we find her, Park simultaneously imbues Freddie with a vulnerability and impenetrability, characterized by a vibrant, exhausting defiance she brings to each and every interaction. I cannot believe this is Park’s first role. Because we almost exclusively see Freddie during her visits to Seoul, it’s unclear what other factors—outside of her identity as a transnational adoptee—might influence her restlessness. Though I missed the larger context of Freddie’s life, Return to Seoul’s commitment to staying in the moment creates an engrossing cinematic experience, an inextricable character portrait both intimate and fathomless.—Kayti Burt


6. Avatar: The Way of Water

Release Date: December 16, 2022
Director: James Cameron
Stars: Sam Worthington, Zoe Saldana, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Jamie Flatters, Britain Dalton, Trinity Bliss, Kate Winslet, Cliff Curtis, Edie Falco, Jack Champion, Jemaine Clement, Joel David Moore, Brendan Cowell, CCH Pounder
Rating: PG-13
Runtime: 192 minutes

Avatar: The Way of Water is a promise—like the titular Way as described by a beatific, finned Na’vi fish-people princess, the film connects all things: the past and the future; cinema as a generational ideal and one film’s world-uniting box office reality; James Cameron’s megalomania and his justification for Being Like That; one audience member and another audience member on the other side of the world; one archetypal cliché and another archetypal cliché; dreams and waking life. Avatar’s sequel can be nothing less than a delivery on everything Cameron has said, hyperbolic or not, he would deliver. What’s less clear is exactly what Cameron’s intending to deliver. The Way of Water’s story is a bare bones lesson in appealing to as many worldwide markets as possible, the continuation of the adventures of Bostonian Jake Sully (Sam Worthington, who’s spent the past decade trying not to sound like an outback chimney sweep) as he raises a Na’vi family with like-warrior-minded Neytiri (Zoe Saldaña, screaming from inside her golden prison) and realizes that Earthlings aren’t going to stop colonizing Pandora just because they had their shit kicked in a lifetime ago. The Way of Water’s true achievement is that it looks like nothing else but the first Avatar, unparalleled in detail and scale, a devouring enterprise all to itself. Watching The Way of Water can at times feel astonishing, as if the brain gapes at the sheer amount of physical data present in every frame, incapable of consuming it, but longing to keep up. We believe that this film will redefine box office success because Cameron presents it—making the absolute most of high frame rates, 3-D, and IMAX, normalizing their use, acclimating our brains in ways Ang Lee could only wish—as the next evolutionary step in modern blockbuster filmmaking. This is immersion for its own sake, moviegoing as experience vaunted to the next level, breathtaking in its completely unironic scope. After so many hours in Pandora, untroubled by complicated plot or esoteric myths, caring for this world comes easy. As do the tears. The body reacts as the brain flails. Avatar has consumed James Cameron; it is his everything now, the vehicle for every story he wants to tell, and every story anyone may want to tell—the all-consuming world he’s created is such a lushly resourced aesthetic wonder that anything can be mapped onto its ever-expanding ecosystems. Pandora is a toolbox and ready-made symbol. No film will ever be this beautiful in my lifetime, at least until the next Avatar.—Dom Sinacola


5. TÁR

Release Date: October 7, 2022
Director: Todd Field
Stars: Cate Blanchett, Noémie Merlant, Nina Hoss, Sophie Kauer, Julian Glover, Allan Corduner, Mark Strong
Rating: R
Runtime: 158 minutes

Lydia Tár’s fabled career can be summed up in one four-letter word: EGOT. The all-consuming subject of writer-producer-director Todd Field’s TÁR joins rank with Tracy Jordan as one of the only fictional forces of gravity to pull it off. A career composer, Tár (Cate Blanchett) climbed the ranks from prestigious orchestra to more prestigious orchestra until she mounted the top of the totem. A titan of the medium, a la Leonard Bernstein (her mentor), she’s managed to usurp critique through sheer contribution, an untouchable virtuoso. But power is fleeting. Once a symbol of modernity, a harbinger of artistic progress breaking ground for women conductors, now she breathes smoke. She doesn’t see it, but everyone else can—uncritical, exploitative, out of touch, legendary debris from an imploding generation hellbent on teaching a lesson. She’s come full circle in her philosophies by the time we meet her in her 50s. On a scale from The Assistant to TMZ, TÁR is as much the former as a Hollywood-made cancel-culture narrative can be. Most of the film snails along with a still yet compelling subtlety, hovering in the consequential despair of actions past, the spaces in between. The dry, tense tone is interrupted every so often by the discordant tuning of an orchestra, or an explosive performance at the conductor’s podium in Berlin, or a rare crumb of confession, until the mood suddenly shifts from slow spiral to imminent plane crash and the drama sets in. Field’s first film in 16 years lands with a thud. Not a crack, or a bang, or a boom, but a lead-heavy thud—the kind that shakes the earth after the toppling of a giant, slow-falling tree, one that takes two hours and 38 minutes to hit the ground. If we measured the maestro’s intelligence the way Schopenhauer did, by one’s “sensitivity to noise,” she’s all but illiterate at this point, incapable of sitting down at the piano without looking over her shoulder or going for a run in fear of her own footsteps. We witness it in slow motion with rapt attention, always out of the loop, Tár’s every move taking on more severity, more self-assurance, more insecurity, until it can’t.—Luke Hicks


4. Top Gun: Maverick

Release Date: May 27, 2022
Director: Joseph Kosinski
Stars: Tom Cruise, Jenifer Connelly, Miles Teller, Jon Hamm, Monica Barbaro, Ed Harris, Val Kilmer, Jay Ellis, Glen Powell, Lewis Pullman, Danny Ramirez, Greg “Tarzan” Davis
Rating: PG-13
Runtime: 137 minutes

Not quite four years since Mission: Impossible—Fallout and much of Tom Cruise’s purpose remains the same—if it hasn’t exactly grown in religious fervor. In Top Gun: Maverick, the sequel to Tony Scott’s 1986 original, Cruise is Captain Pete “Maverick” Mitchell, a man trapped in the past, refusing to advance his career as resolutely as he refuses to do much of anything besides continue to prove he’s the greatest pilot in the world—a title the film never forgets to remind the audience that Maverick earned long ago—and mourn his best friend, Goose (Anthony Edwards), who died 35 years ago in an accident for which Maverick still feels responsible. Tom Cruise is also, simply, “Tom Cruise,” the only notable show business scion left to throw his body into mind-numbing danger to prove that it can be done, to show a younger generation that this is what movies can be, what superstars can do. Must do. The more modern action films teem with synthetic bodies bursting apart at the synthetic seams, the more Tom Cruise builds his films as alters upon which to splay his beautiful sacrificed flesh. To that end, Joseph Kosinski is the precisely correct director to steer Cruise’s legacy sequel. As was the case with Kosinski’s Tron: Legacy, Maverick seems to exist to justify its existence, to update an IP that seems to only work in the past. For Top Gun this means translating Scott’s vision of sweat-drenched beach volleyball and unmitigated military spectacle into a soberer IMAX adventure, moving from the halcyon days of Reagan’s America to a world with no more need of a man like Maverick. “The future’s coming, and you’re not in it,” he’s told; every one of his superior officers appears to have no patience for him left. One can’t help but imagine that every new Tom Cruise vehicle is a way for him to reckon with that. Kosinski’s dogfights are pristine, incredible feats of filmmaking, economical and orbiting around recognizable space, but given to occasional, inexplicable shocks of pure chaos. Then quickly cohering again. If Scott’s action was a melange of motion never meant to fully cohere, keeping the American dream just that, then Kosinski is dedicated to allowing the audience a way into the experience. With his regular cinematographer Claudio Miranda, he revels in symmetry to keep the audience tethered. A wide glimpse of a dogfight in total, resembling a beach scene earlier, so suddenly appeared silently in the vast theater and unlike anything I’d ever really seen before, I gasped.—Dom Sinacola


3. The Fabelmans

Release Date: November 25, 2022
Director: Steven Spielberg
Stars: Gabriel LaBelle, Michelle Williams, Paul Dano, Seth Rogen, Judd Hirsch, David Lynch
Rating: PG-13
Runtime: 151 minutes

Embodied by Sammy Fabelman (Gabriel LaBelle), Spielberg’s story is one of sacrifice and selfishness—at least, that’s how he tells it as a man in his mid-70s, wistfully looking back. Structured to simultaneously track his relationship with movies and his parents’ relationship with each other, The Fabelmans’ memoir flickers and jumps. Its drama is deeply intimate and the vignettes well-remembered. Whether Sammy is played by the young Mateo Zoryon Francis-DeFord (perhaps the biggest- and bluest-eyed child to have ever lived) and recreating The Greatest Show on Earth with toy trains, or by LaBelle, whose snide teenage edge makes the prodigy relatable, he has the same dissociation and intimacy to the events and people around him as a filmmaker does to his subjects. Even as a child, Sammy is both the main character of his life and the orchestrator of others’. Except for his parents. Mitzi (Michelle Williams) and Burt (Paul Dano), the pianist and the computer pioneer. Their separation would influence some of America’s biggest blockbusters, but how they approached their own callings would dig even deeper under their first child’s skin. Williams, often dressed in ethereal whites and always on the cusp of succumbing to the vapors, embodies artistry set aside for family—suppressed in a way that is slowly killing her. Mitzi’s a flashing warning light as red as her fingernails and lips. Don’t bottle up your needs, creative or romantic, or it’ll lead to heartbreak. Dano stuffs his feelings just as deeply, burying them beneath Burt’s professional achievements: Innovation and ambition dictating the life of his family, keeping the trivialities that make it worth living at arm’s length. He’s as serious as the short-sleeves and ties that NASA employees wore getting us to the Moon, but with enough geeky giddiness that it’s easy to forgive him. At least he’s doing what he loves. One of The Fabelmans’ greatest pleasures is its devotion to the filmmaking process and its playful relationship to putting that process through the paces. Sammy, running off to his room after another hard day of growing up, finds the same beauty in his snapshots of the everyday as we do when Spielberg presents them to us throughout Sammy’s life. A procession of delinquent shopping carts, blown through the intersection by a tornado. Sammy’s tipsy mom dancing in the headlights, her translucent nightgown revealing her to her children, seated around the campsite’s fire, as a woman. These are the images that make up a life, the touchstone sounds (rattling, misaligned wheels on asphalt) and shadows (the dark curves of leg beneath gauzy fabric) that linger over the decades. As Sammy discovers—-on his own and with conversations with his sister (Julia Butters), bully (Sam Rechner) and two scene-stealing old-timers of the industry (Judd Hirsch’s great-uncle Boris and David Lynch’s phenomenal John Ford)—observing your own life not just as someone living it, but as an artist intent on using it, is a lonely way to go. But sometimes you don’t have a choice. There is a terrible cost to dedicating your life to something, an understanding that everything and everyone else is inherently bumped down on your list of priorities. Even in The Fabelmans’ most meandering digressions, Spielberg is reckoning with the central contradiction of his medium. How can someone who sweats over his own memories, frame by frame, be at a remove from them? How can someone be anything but a perfectionist workaholic when they know they’re shutting out their loved ones in favor of their craft? It’d be disrespectful to those left behind if you gave your art anything but your best shot. The Fabelmans makes the bargain look painful, self-centered and utterly joyful—a genius embracing his regrets and in so doing, reminding us of how lucky we are that we all pay some version of this price, for ourselves and for one another.—Jacob Oller


2. The Banshees of Inisherin

Release Date: October 21, 2022
Director: Martin McDonagh
Stars: Colin Farrell, Brendan Gleeson, Kerry Condon, Barry Keoghan
Rating: R
Runtime: 114 minutes

Whether we wear it on our sleeves or bury it somewhere down in the darkest part of ourselves, we all carry the fear that someday someone we trust and love will simply decide to abandon us. It lives somewhere in each of us in the same vicinity as the fear that, someday, inexplicable and motive-less violence will descend on us and our loved ones—a little knot of dread waiting to unspool. But this fear is quieter, simpler and, therefore, less-often discussed in the wider cultural landscape. There are a lot of films about sudden violence, but you don’t see as many feature-length explorations of straightforward, person-to-person departures. With that in mind, it would be easy to look to Martin McDonagh’s phenomenal The Banshees of Inisherin as some kind of fable, a dark fairy tale from a faraway time and place meant to cast long, shadowy metaphors over our own lives. If you’re willing to look closely, you’ll definitely find all the material you need to make those metaphors happen in your mind, but at the film’s Fantastic Fest premiere, McDonagh himself called it “a simple break-up story,” an exploration of what might happen to two men if one simply decided to cut ties with the other. So, is it a grand, fathoms-deep exploration of the bittersweet nature of human relationships, or “a simple break-up story” that’s just about one Irishman deciding he doesn’t want to see another Irishman anymore? In the end, it’s both, and that’s what makes The Banshees of Inisherin and its blackly hilarious portrait of everyday pain one of the best films of the year. Through beautifully framed shots rich with the texture of rustic stone walls and the warped glass of old windows, McDonagh takes us back to Ireland a century ago, where civil war rages on the mainland and things progress at their usual slow pace on the island of Inisherin. It’s here, with artillery fire raging in the background, that Colm Doherty (Brendan Gleeson) decides he’s done hanging out with his old pub pal Pádraic Súilleabháin (Colin Farrell). For some on the island, it makes a certain degree of sense—the creative and contemplative Colm and the more simple-minded Pádraic always were a mismatched pair—but for Pádraic, it’s a baffling, literal overnight tectonic shift in his life. He hopes Colm’s sudden distance is part of a fight that he somehow forgot, or a poor choice of words after one too many pints, but according to Colm, it’s painfully, frighteningly simple: “I just don’t like you no more.” It all creates an atmosphere that invites us to ask a question about what we’re watching: On the grand scale of time, does it really matter if one man decides to cut ties with another? Will history record it? Will anyone care? Or, when faced with our own mundane despair in the face of the vast wider world, is being nice to your neighbor the only thing that matters? McDonagh’s characters, and McDonagh himself, might not have an answer for us, but the film’s ability to call these questions to mind is evidence of its haunting power. In its unwavering devotion to the straightforward nature of its story, The Banshees of Inisherin has found something profound and universal, something that will leave you both laughing and shaken to your core. It’s the kind of film that crawls into your soul and stays there.—Matthew Jackson


1. Guillermo del Toro’s Pinocchio

Release Date: December 9, 2022
Director: Guillermo del Toro, Mark Gustafson
Stars: Ewan McGregor, David Bradley, Gregory Mann, Ron Perlman, Finn Wolfhard, Christoph Waltz, Tilda Swinton, Cate Blanchett
Rating: PG
Runtime: 114 minutes

Guillermo del Toro has never shied away from infusing the harsh realities of life and death into the journeys of his young protagonists. His fascination with the intersections of childhood innocence and macabre whimsy are what make him the ideal co-director of Netflix’s newest Pinocchio adaptation, a work that marvelously marries the filmmaker’s flair for dark fantasy with the equally strange fairy tale elements of Carlo Collodi’s 1883 The Adventures of Pinocchio. Like all successful marriages, Guillermo del Toro’s Pinocchio brings out the very best of both parties. The stop-motion musical is an artistic triumph that colors Collodi’s cherished storybook characters with humanity and depth to craft a mature tale about rebellion, mortality and the love between a parent and child. This rendition marks the 22nd film adaptation of the Italian novel, and while it remains true to the grisly nature of Collodi’s original stories, it boldly departs from its dated moral lessons. In The Adventures of Pinocchio (and notable renditions thereafter), Pinnochio’s many escapades are structured as cause-and-effect narratives that serve to caution children against defiant behavior. In Disney’s 1940 animated feature, an evening of fun and relaxation on “Pleasure Island’’ nearly turns the wooden boy into a salt-mining donkey. In the original serial La Storia di un Burattino, delinquent behavior leads him to a gruesome death. These values of compliance and servility are reversed by del Toro’s fascist setting. In his Pinocchio, disobedience is a virtue—not a crime.
These moral examinations are given a sense of urgency in death—a theme that informs so much of the film’s mind and soul. Where previous adaptations are preoccupied with life—with the puppet’s extraordinary consciousness and the hope that he may someday become a “real boy”—del Toro’s Pinocchio is interested in what our mortality can teach us about being human. In the film, death is never too far away from the protagonist or his loved ones. Death touches Carlo, then remains close to Pinocchio throughout his epic journey. The beauty of del Toro’s Pinocchio is that death isn’t treated with the usual dread and cynicism we typically see in the Western world. Here, death is mysterious, ethereal, soaked in gorgeous blue light. Death is not something to be feared, but respected and accepted when the time comes, because the notion that we will someday—maybe unexpectedly—leave this earth is what makes our time here so beautiful. I don’t typically advise listening to crickets, but believe Sebastian J., because the story of Pinocchio has never been told quite like this.—Kathy Michelle Chacón

10 bộ phim hàng đầu ở Mỹ hiện tại là gì?

30 bộ phim phổ biến nhất ngay bây giờ..
#1.Avatar: Con đường nước (2022) 78% 93% #1.....
#2.Avatar (2009) 82% 82% ....
#3.Các Banshees của Inisherin (2022) 98% 76% ....
#4.Pinocchio của Guillermo del Toro (2022) 97% 85% ....
#5.Cá voi (2022) 65% 93% ....
#6.Black Adam (2022) 39% 88% ....
#7.Emily The Criminal (2022) 94% 79% ....
#số 8.Giải phóng (2022) 45% 56%.

Bộ phim nào là số 1 ở Mỹ?

Không được điều chỉnh cho lạm phát.

Bộ phim số 1 ngay bây giờ 2022 là gì?

Phòng vé trong nước cho năm 2022.

3 bộ phim lớn nhất hàng đầu ở Mỹ là gì?

Blockbuster bỏ qua lạm phát.